måndag 16 mars 2009

Vårtecken 2009 -1




Nu börjar det äntligen "våra" till sig lite både här och där. Vintergäcken  blommar för fullt i min rabatt. Krokusen har slagit ut och det är fullt av stänglar som nog ska bli påskliljor och tulpaner. I parken hittade vi dessa små ulliga gulliga "maskar" i torsdags. Efter klurande och funderande och letande frågade jag den allvetande Pappa Sockerbagaren vad det kunde vara och jag hann inte beskriva mycket förrän han sa "hassel". Så då säger vi det och hoppas att jag beskrev rätt. Barnen var väldigt förtjusta i de små "maskarna" och ville gärna gosa med dem så nära ansiktet som möjligt, vilket kanske inte är det bästa med dessa små allergibomber. Som tur var verkade ingen reagera på dem.

6 kommentarer:

  1. Oj vilka maffiga hängen!

    SvaraRadera
  2. Åh, så härligt med vårtecken. Här uppe hos oss ligger snön djup fortfarande.
    Ha det gott och tack för titten hos mig.

    SvaraRadera
  3. Detta är hasselns hanblommor. Får vi också se en bild på dom små vackra lilaröda honblommorna? Det är inte många som upptäcker dessa små skönheter.

    SvaraRadera
  4. Oj, ni har mycket mera vår i naturen än vi här på Österbotten Finland. Tack för din komment i min blog !

    SvaraRadera
  5. Hej!

    Ja dessa fina hasselhängen har vi oxå gott om här omkrind där jag bor i Göteborg, dom lyser så vackert på träden.

    Skön vår önskar jag dej

    Irene

    SvaraRadera