söndag 26 april 2009

Fototriss - Sten

Så bra att temat i Fototriss var "stenar" den här veckan. Jag hade precis tänkt lägga ut min bild med sniglarna på stenen i vår trädgård ändå, men här passade den ju bra. "Vårkänslor"!

Förra veckan när vi hade utedag hittade barnen stenar som såg ut som bokstäver och vi försökte göra ord av dem.

Våra gamla, fina gatstenar med lite gräs emellan. Runt gatstenarna ligger ännu mindre småsten. Även om ogräs inte är precis sånt man vill se, så känns det ändå bra nu när allt börjar växa igen.

12 kommentarer:

  1. Snygga stenbilder, favoriten är bild ett. Å den läckra koppen med grädde du har i din head'er! Den såg så god ut! ;-)

    SvaraRadera
  2. Fin triss i stenar. Din första bild är läcker med sniglarna.

    SvaraRadera
  3. Säger inte så mycket här mer än Spraya gift på mossan. Kul att du har lika fint träd som jag har (med tanke på tidigare inlägg).

    SvaraRadera
  4. Härliga steniga bilder. Den första får min röst. Det ser så fridfult ut med sniglarna.

    SvaraRadera
  5. Fin triss den runda stenen är vacker, där sniglarna trivs. Variationer visar du upp och din triss är bra ihop satt i sina olika former.
    /Amanda

    SvaraRadera
  6. första blir helt klart favoriten..

    SvaraRadera
  7. Fin triss, sniglarna (eg snäckor eftersom de har hus) gulliga, men oönskade i trädgården.

    SvaraRadera
  8. Fina former och variationer ur stenriket.

    SvaraRadera
  9. Bilden med sniglarna på stenen är helt underbar! Ha en skön eftermiddag! Kramis

    SvaraRadera
  10. Härlig triss. Snigelstenen blir min favorit. Mvh =)

    SvaraRadera
  11. Stenen med sniglarna blir min favorit.

    SvaraRadera