tisdag 28 april 2009

Tisdagstema - Stor och liten


Som den dockhusgalning jag är hade jag inga svårigheter alls att hitta "stor och liten", som är veckans Tisdagstema. Problemet var i stället att välja vilka saker jag skulle fotografera. Till slut blev det i alla fall mattorna. Vi har i helgen bytt ut den stora, tjocka mörka mattan i vardagsrummet mot en naturfärgad trasmatta (det är inte den som är "liten":)) och också bytt klädsel på sofforna från rött till oblekt. Nu är det härligt ljust i rummet och vårsolen lyser in! Och alldeles nystädat!

8 kommentarer:

  1. Hej!

    Jo du det är allt skillnad på storlek.

    Må gott, önskar Irene

    SvaraRadera
  2. ja, jag tyckte nog det var lite synd att jag inte hade tillgång till min systers dockskåp idag. Snitsigt!

    SvaraRadera
  3. nog var det skillnad på storlek allt. Riktigt kul idé.

    SvaraRadera
  4. Glasklart stor och liten matta:-)

    SvaraRadera
  5. Hi, ha, ho det var en rolig tolkning :-)

    SvaraRadera
  6. Ha ha! Det var en toppentolkning.
    Tack för besöket hos mig! Vill du kolla på mina bidrag till fotokedjor så titta dock på petras foto :)

    SvaraRadera
  7. Det var en bra och finurlig tolkning på temat.

    Tack titten och kommentaren./ Viola

    SvaraRadera